برای روزهای داغ تابستانی، نمایشگر LCD بهتر است یا AMOLED ؟
 
تکنولوژی جدید

 lcd-amoled

 حتماً تا کنون برایتان پیش آمده که بخواهید صفحه‌ی موبایلتان را زیر نور مستقیم خورشید بخوانید. این کار در بسیاری از موارد غیر ممکن است. چون نور خورشید با برخورد به صفحه به چشم شما منعکس می‌شود و شما بیشتر، نور خورشید را می‌بینید تا نور صفحه‌ی موبایل. لذا ممکن است مجبور شوید روشنایی صفحه را تا آخرین حد بالا ببرید تا بتوانید صفحه را ببینید.

امروزه در تلفن‌های همراه از تکنولوژی‌های LCD، AMOLED و Super AMOLED در صفحه‌ی نمایشگر استفاده می‌شود. LCD قدیمی‌ترین فناوری نمایشگر‌های موبایل است و هنوز هم بسیار استفاده می‌شود. AMOLED فناوری نسبتاً جدید است و تصویر زیباتری نسبت به LCD ارائه می‌دهد. هر دوی این فناوری‌ها در تلفن‌های همراه امروزی استفاده می‌شوند. آنچه که نقطه‌ی قوت نمایشگر LCD به حساب می‌آید و شاید یکی از دلایلی است که این نمایشگر هنوز در تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌شود، روشنایی زیاد صفحه است که اجازه می‌دهد صفحه‌ی نمایش در زیر نور مستقیم آفتاب نیز دیده شود. در صورتی که نمایشگرهای AMOLED در نور آفتاب بسیار سخت دیده می‌شوند. شرکت سامسونگ برای رفع این مشکل فناوری Super AMOLED را ایجاد کرده است. در این فناوری که ابتدا در گوشی Samsung Galaxy S دیده شد، سنسور لمسی به جای اینکه یک لایه‌ی مجزا از صفحه‌ی نمایش باشد، درون خود صفحه است. به این صورت صفحه‌ی Super AMOLED پنج برابر کمتر از AMOLED نور خورشید را منعکس می‌کند. مشکل بازتاب نور خورشید تا حدودی با این فناوری حل شده است. مشخص شد که Super AMOLED بهتر از AMOLED در آفتاب دیده می‌شود ولی سؤال اینجا است که آیا Super AMOLED زیر نور آفتاب از LCD نیز بهتر است؟

برای این مقایسه، دو تا از بهترین گوشی‌های جهان یعنی Samsung Galaxy S4 و HTC ONE را انتخاب کردیم و با آن‌ها یک آزمایش انجام دادیم. هر دو را با هم از درون محیط سرپوشیده، به زیر سایه در فضای آزاد، و در آخر به زیر نور مستقیم خورشید بردیم. HTC ONE که صفحه‌ی LCD دارد در زیر آفتاب، تصویر روشن‌تری نسبت به Sumsung Galaxy S4 که نمایشگر Super AMOLED دارد، ارائه داد و نشان داد که هنوز هم از لحاظ روشنایی از بقیه‌ی فناوری‌ها بهتر عمل می‌کند. البته توجه داشته باشید که این مزیت LCD فقط موقعی مشخص می‌شود که روشنایی صفحه را تا آخرین حد بالا ببرید و به زیر نور مستقیم آفتاب بروید، و اگرنه در حالت عادی نمایشگر AMOLED تصویر بسیار زیباتری نسبت به LCD نشان می‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 58509
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1